נשלח: 11 אוגוסט 2007, 00:08
הרבה חברים פה שואלים ומתבלבלים בין השיטות השונות של חיבור ממיר לטלויזיה אז הכנתי כאן הסבר ממצה של השיטות השונות. השיטות מסודרות מהפשוט אל הטוב יותר.
קומפוזיט - Composite
קומפוזיט זו השיטה הכי פחות איכותית. בשיטה זו מעבירים דרך חוט בודד את התמונה כולה. גם את עוצמת האור וגם הצבע. בדרך כלל חיבור זה נעשה באמצעות פלאג RCA בצבע צהוב.
S-VIDEO
השיטה הבאה האיכות נקראית S-VIDEO אשר בה חילקו את אות הוידאו לשניים. בחוט אחד מעבירים את עוצמת התאורה ובחוט השני את הצבע. המסך שמקבל אות כזה יודע למזג את שתי האותות לתמונה יותר איכות מהשיטה הראשונה.
RGB
השיטה הבאה באיכות היא RGB. בשיטה זו מעבירים 3 חוטים. כל חוט מעביר אחד משלושת צבעי היסוד. מסך צבעוני שמקבל שיטה זו מציג את האיכות הגבוהה ביותר.
קומפוננט - Component
יש גם שיטת הקומפוננט שגם היא העברה ב3 חוטים אבל בה חילקו את האות בצורה אחרת. התוצאה היא זהה בין RGB וקומפוננט.
בכל השיטות הנ"ל מדובר על העברת אות וידאו בלבד ואת אות האודיו יש צורך להעביר בנפרד.
SCART
חיבור סקארט שנקרא גם 21 פין, נראה כמו מלבן עם 21 פין הוא שיטה אירופאית בלבד. בכבל סקארט ניתן להעביר את כל סוגי החיבורים שמופיעים למעלה בתנאי שהממיר והטלויזיה מאפשרות את סוג החיבור המבוקש. יש צורך לקרוא את הוראות היצרן כדי לדעת איזה תמיכה קיימת בכל שקע סקארט.
חיבור RF
חיבור RF מאפשר העברת אות משולב של וידאו ואודיו על כבל אחד ולמרחקים יותר ארוכים. בשיטה זו אותות הוידאו והאודיו משולבים ומומרים לתדר שידור ובחיבור כבל מסוג RG-59 או RG-6 ניתן להעביר אל טלויזיה את האות לכניסת האנטנה שלה. לצורך הקליטה יש צורך למצוא את ערוץ השידור (בדרך כלל ערוץ 36 UHF).
תמיד חייבים לוודא תאימות בין הממיר והמסך מבחינת שיטת החיבור. הרבה פעמים רואים אנשים שמחברים חוט בודד שמיועד לקומפוזיט ומגדירים את הממיר ל S-VIDEO והתוצאה היא שחור/לבן והם לא מבינים למה. הסיבה היא שהחוט שמיועד לקומפוזיט מעביר רק את עוצמת התאורה וחסר החור השני עם הצבע.
לגבי מסכי מחשב - מסכי מחשב אינם יכולים לעבוד ב RGB בלבד. מסכי מחשב מחייבים עוד שני חיבורים שנקראים סינכרון אופקי ואנכי. סך הכל למסך מחשב נדרשים 5 חוטים וזה למעשה חיבור שנקרא VGA.
קומפוזיט - Composite
קומפוזיט זו השיטה הכי פחות איכותית. בשיטה זו מעבירים דרך חוט בודד את התמונה כולה. גם את עוצמת האור וגם הצבע. בדרך כלל חיבור זה נעשה באמצעות פלאג RCA בצבע צהוב.
S-VIDEO
השיטה הבאה האיכות נקראית S-VIDEO אשר בה חילקו את אות הוידאו לשניים. בחוט אחד מעבירים את עוצמת התאורה ובחוט השני את הצבע. המסך שמקבל אות כזה יודע למזג את שתי האותות לתמונה יותר איכות מהשיטה הראשונה.
RGB
השיטה הבאה באיכות היא RGB. בשיטה זו מעבירים 3 חוטים. כל חוט מעביר אחד משלושת צבעי היסוד. מסך צבעוני שמקבל שיטה זו מציג את האיכות הגבוהה ביותר.
קומפוננט - Component
יש גם שיטת הקומפוננט שגם היא העברה ב3 חוטים אבל בה חילקו את האות בצורה אחרת. התוצאה היא זהה בין RGB וקומפוננט.
בכל השיטות הנ"ל מדובר על העברת אות וידאו בלבד ואת אות האודיו יש צורך להעביר בנפרד.
SCART
חיבור סקארט שנקרא גם 21 פין, נראה כמו מלבן עם 21 פין הוא שיטה אירופאית בלבד. בכבל סקארט ניתן להעביר את כל סוגי החיבורים שמופיעים למעלה בתנאי שהממיר והטלויזיה מאפשרות את סוג החיבור המבוקש. יש צורך לקרוא את הוראות היצרן כדי לדעת איזה תמיכה קיימת בכל שקע סקארט.
חיבור RF
חיבור RF מאפשר העברת אות משולב של וידאו ואודיו על כבל אחד ולמרחקים יותר ארוכים. בשיטה זו אותות הוידאו והאודיו משולבים ומומרים לתדר שידור ובחיבור כבל מסוג RG-59 או RG-6 ניתן להעביר אל טלויזיה את האות לכניסת האנטנה שלה. לצורך הקליטה יש צורך למצוא את ערוץ השידור (בדרך כלל ערוץ 36 UHF).
תמיד חייבים לוודא תאימות בין הממיר והמסך מבחינת שיטת החיבור. הרבה פעמים רואים אנשים שמחברים חוט בודד שמיועד לקומפוזיט ומגדירים את הממיר ל S-VIDEO והתוצאה היא שחור/לבן והם לא מבינים למה. הסיבה היא שהחוט שמיועד לקומפוזיט מעביר רק את עוצמת התאורה וחסר החור השני עם הצבע.
לגבי מסכי מחשב - מסכי מחשב אינם יכולים לעבוד ב RGB בלבד. מסכי מחשב מחייבים עוד שני חיבורים שנקראים סינכרון אופקי ואנכי. סך הכל למסך מחשב נדרשים 5 חוטים וזה למעשה חיבור שנקרא VGA.